HomeOutsourcingServisInternetReferenceOdkazy
 
Home
Kontakty
Informace
Služby
Produkty
Podpora
Obnova dat
 
 

Postup při havárii

Jestliže zjistíte, že váš hard disk či jiné datové zařízení nepracuje tak jak by mělo, a přístup k vašim datům je omezený či vůbec žádný, doporučujeme tento postup:

  • V žádném případě nezkoušet vlastními silami či pomocí "přátel a kamarádů" data zachraňovat.
  • Hard disk (jiné zařízení, medium) okamžitě vypněte a vícekrát nezapínejte (ani na krátkou dobu) za účelem předvedení "co to dělá". V určitých případech může jedno spuštění navíc rozhodnout o tom, zda data zachránit půjde či nepůjde.
    To platí v případě hardware závad (mechanické i elektrické závady) i software závad (nevratné přepsání původních dat ).
  • Svěřte tuto činnost firmě, která je celkově obeznámena s problematikou záchrany
    dat a která přistoupí k vašemu případu a jeho řešení profesionálně.
  • Zaznamenejte si posledně známé údaje o tom, jak byl váš hard disk (hardware i software)nastaven, tj. strukturu adresářů a počet logických disků, zda byl použit manager, stacker, popřípadně i hodnoty hard disku v setupu počítače.
  • U serverových disků to platí obdobně, zejména je vhodné znát heslo pro supervisora, administrátora, počet a názvy volume, logických disků.
  • Tyto údaje mohou být v některých případech dosti důležité a usnadní
    obnovu vašich dat .
 
 
 
 

Záchrana dat

Provádíme záchranu dat všech typů havárií

  • Softwarové chyby (poruchy): omylem nebo náhodně vymazané soubory a adresáře, zformátované logické nebo celé disky, působení počitačových virů, ztráta partition table, MBR a boot sektoru a mnoho dalších příčin
  • Operační systémy: DOS, WINDOWS95 a 98, WINDOWS NT4, WINDOWS2000, WINDOWS XP, LINUX, NOVELL, ostatní po domluvě
  • Hardware chyby (poruchy): vadná deska vnějši elektroniky (různé projevy-netočí se motorek, není identifikace v BIOSu, nestandartní otáčky a jiné), vadná mechanická část (vadné hlavičky, vadná datová i servisní oblast media, motorek a jiné)
  • Výrobní značky hard disků: Western Digital, Seagate, Maxtor, Quantum, IBM, Hitachi, Samsung, Toshiba, Fujitsu a další starši značky a to v provedení 3,5" a 2,5" a s rozhraním ATA, IDE, EIDE, UDMA, SATA, SCSI.
  • Zálohovací zařizení a média: ZIP 100 a 250MB, diskety 3,5" a 5,25", CD a DVD nosiče, paměťové karty všech typů, USB disky, ostatní po domluvě.
  • Vaše data po záchraně dat nahrajeme na Vámi zvolené médium (pokud je původní zařizení, médium vadné). Spolu s vadným diskem můžete zaslat (donésti) i druhý disk na zachráněná data. Data můžeme též nahrát na CD nebo DVD nosič.
 
 
 
 

Termíny oprav

Doba, za kterou budou vaše data obnovena je dána stupněm poškození (složitosti závady) hard disku nebo operačního systemu.

  • Běžně se tato doba pohybuje od jednoho do pěti pracovních dnů. Za příplatek je též možná expresní služba do 24 hodin. Záchranu dat neprovádíme na počkání, neboť jde o náročný technologický proces s pevně daným časovým postupem. Záchranu dat provádíme v místě sídla naší společnosti, u zákazníka tyto služby neprovádíme z důvodu technické nerealizovanosti.