V současné době stále více společností řeší správu či rozvoj informačního systému formou outsourcingu. Řešení správy IS/IT pomocí externí spolupráce je výhodné zejména proto, že je možné přenést značnou část nákladů na rozvoj a chod informačního systému na servisní firmu. Zkušenosti většiny firem ukazují, že je to levnější řešení než mít vlastního administrátora přímo ve firmě, protože mzdové náklady a zejména náklady na vzdělání těchto pracovníků stále rostou. Pro firmy je současně výhodné, že je tímto způsobem přenesena značná část odpovědnosti za chod informačního systému na servisní firmu a mohou se soustředit na klíčovou oblast svého podnikání.
Jaké výhody přináší outsourcing?
- efektivnější využití interních zdrojů
- implementaci nových technologií v rámci provozních nákladů
- flexibilní úroveň servisních služeb
- zlepšení výkonnosti daného segmentu IT
- přesné plánování nákladů na správu IT
Podpora a provoz IS / IT
V oblasti podpory a provozu informačních systémů je základem poradenská a servisní činnost. Poradenská činnost se zaměřuje na realizaci vlastních existujících a ověřených řešení v oblasti kancelářských informačních systémů a software. Servisní činnost se zaměřuje na pravidelnou správu a rozvoj výpočetních systémů včetně jejich integrace do globálních informačních sítí.
Servis
- pravidelná údržba a řízení IS / IT
- výjezdy k havarijním situacím
- helpdesk a podpora uživatelů
- instalace a správa počítačových sítí
- internet a internetové aplikace
Systémy a sítě
- konzultační služby IS / IT
- vývoj aplikačního software
- podpora provozu a řízení IS/IT
- návrhy, realizace a řízení sítí
- vývoj IS a internetové aplikace
- manažerské informační systémy